نابخردان تصور می کنند در اسلام موزه داری نداریم! آنها در هیچ چیز قائل به اسلام نیستند، و سعی دارند از دیگران تعریف کنند! مولوی می گوید: سالها، دل طلب جام جم از ما می کرد، آنچه خود داشت از بیگانه تمنا می کرد. که یکی از این موارد جذاب موزه داری اسلامی است! باید دانست تفاوت اصلی موزه داری اسلامی با غیر اسلامی، در این است که اشیا در موزه اسلامی، حلال و طیب هستند ولی در موزه های غربی، همه سرقتی، غصبی یا قاچاق می باشند. نزدیک 80تریلیون دلار اشیا موزه های دنیا، متعلق به ایران است که اغلب: قاچاق شده، یا با حفاری های مخفیانه سرقت شده، و یا غصبی است یعنی با علم به اینکه متعلق به ایران است، عمدا آن را نگهداری می کنند. اصول مهم دیگر موزه داری اسلامی، موضوع نیاز مردم است. مردم اگر به چیزی نیاز داشتند، یا آن را در معاملات خود مورد استفاده قرار می دادند، نباید آن را به موزه سپرد.
در واقع قدمت اشیا منوط از دسترس خارج شدن آن است. طلا و نقره و مشابه آن که مورد نیاز مردم است، درصورتی که به موزه سپرده شود، کنز محسوب می گردد. بنا براین شمش طلا و سکه طلای رایج و امثال آن، باید در بورس باشد نه در موزه. مگر ان اشیا که از طلا ساخته شده، مجهول المالک بوده، یا مالک آن را هبه کرده اند، و یا متعلق به خزانه دولت و از قبل به ارث رسیده باشد. اصل سوم در موزه داری اسلامی داشتن پیام است یعنی باید مایه عبرت باشد. دیگران آن را ببینند، و در ذهن خود راههای درست زندگی را پیدا کنند. چهارمین اصل چند بعدی بودن است یعنی بعد زمان در ان قابل مشاهده باشد: مثلا هرساله یکی از ستون های کعبه که: محل تولد حضرت علی ع است، در همان جشن تولدی علی ع، دچار شکاف می شود که ماموران سعودی، سعی می کنند آن را تعمیر و یا از دید مردم مخفی کنند. و یا در زمان تولد پیامبر سه حادثه آنهم در ایران اتفاق افتاد!( دریای ساوه خشک شد، آتش آتشکده بزرگ خاموش گردید، طاق بستان یا ایوان مدائن ترک برداشت) که ناصر خسرو می گوید: هان ای دل عبرت بین هان! ایوان مدائن را آیینه عبرت دان. خداوند نیز به احیا و مرمت میراث گذشتگان، علاقمند است چنانچه حضرت ابراهیم را مامور مرمت خانه ای کرد که حضرت آدم آن را بنا کرده بود و در حال تخریب بود(ان اول بیت وضع للناس) پیامبر وحضرت علی و دیگر معصومین هم در حفظ میراث مشترک کوشش داشتند. چنانچه باغ فدک را پیامبر به دخترش بخشید. یا اینکه برای معصومین گنبد و بارگاه درست کرده، اشیا مربوطه را در ان نگهداری می کنند. زیر زمین کربلا، پر است از شمشیرها و نیزه های ان روز واقعه. در موزه آستان قدس رضوی کتب مربوط به: قرون اسلامی که به دست خط معصومین بوده، نگهداری می شود. البته همانطور که گفته شد، اغلب آنها اکنون در موزه های غربی است. امام حسین ع به محض رسیدن به کربلا، افراد محلی را خواست و سراغ صاحب زمین کربلا را گرفت! همه آن را خرید و فرمود نمی خواهم در زمین غصبی شهید یا دفن شوم. جالب است پس از پرداخت پول، با تفکیک مدیریت و مالکیت، دوباره به صاحبان آنها داد. در واقع مقبره هریک از معصومین موزه یا خانه موزه هزار ساله است. البته دستبردهایی زده اند و یا مانند: آل سعود تخریب کرده اند یا مانند داعش، به فروش رسانده اند ولی یک روزی باید: همه اینها بجای اصلی برگردد. و این نیاز به قدرت برتر دارد. به همین جهت است که امام المسلمین می فرماید برو قوی شو اگر راحت جان طلبی. حزب ایران بزرگ، ماموریت خود را درجهت آگاهی مردم از این مسائل می داند ولی این خود مردم هستند که: باید آب رفته را به جوی برگردانند.
Islamic Museum
The fools think that we do not have a museum in Islam! They do not believe in Islam at all, and they try to praise others! Rumi says: For years, he was asking us for jam, he was asking for what he had from a stranger. Which is one of the attractive cases of Islamic museum management! It should be noted that the main difference between Islamic and non-Islamic museology is that the objects in the Islamic museum are lawful and good, but in Western museums, they are all stolen, usurped or smuggled. About $ 80 trillion of the world"s museum objects belong to Iran, which is often: smuggled, or stolen by secret excavations, or usurped, that is, knowing that it belongs to Iran, they deliberately keep it. Another important principle of Islamic museology is the need of the people. If people needed something, or used it in their transactions, it should not be left in the museum. In fact, the antiquity of things depends on their inaccessibility. Gold, silver, and the like, which are needed by the people, are considered treasures if they are deposited in a museum. Therefore, gold bullion and common gold coins and the like should be on the stock exchange, not in the museum. Unless the items are made of gold, are unknown to the owner, or have been donated by the owner, or belong to the state treasury and have already been inherited. The third principle in Islamic museology is to have a message, that is, it should be a lesson. Let others see it, and find the right way of life in their minds. The fourth principle is to be multidimensional, that is, the dimension of time must be visible in it: for example, every year one of the pillars of the Kaaba, which is the birthplace of Imam Ali (AS), is split in the same birthday celebration of Ali (AS) that Saudi officials try to Repair or hide from public view. Or at the time of the Prophet"s birth, three other incidents happened in Iran! (Saveh sea dried up, the fire of the great fire temple was extinguished, the Bostan arch or the porch of Madain left) which Nasser Khosrow says: Han, O heart of learning between Han! Make Madain porch a mirror of learning. God is also interested in reviving and restoring the heritage of the past, just as He commissioned Abraham to restore the house that Adam had built and was destroying (the first house for the people). The subscribers tried. If the Prophet gave the garden of Fadak to his daughter. Or they have built a dome and a court for the infallibles and kept the relevant objects in it. The underground of Karbala is full of swords and spears that day. In the Astan Quds Razavi Museum, books related to: Islamic centuries, which were written by the infallibles, are kept. Of course, as mentioned, most of them are now in Western museums. As soon as Imam Hussein arrived in Karbala, he called the locals and approached the owner of the land of Karbala! He bought it all and said he did not want to be martyred or buried in the usurped land. It is interesting that after paying the money, with the separation of management and ownership, gave it back to their owners. In fact, the tomb of each of the innocents is a museum or museum house of a thousand years. Of course, they have carried out robberies or destroyed them like Al Saud or sold them like ISIL, but one day they must: all of them return to their original place. And this requires superior power. This is why the Imam of the Muslims says, "Go and become strong if you seek comfort." The Greater Iran Party considers its mission to make the people aware of these issues, but it is the people themselves who must return the water to the atmosphere.
المتحف الاسلامی
الحمقى یعتقدون أنه لیس لدینا متحف فی الإسلام! إنهم لا یؤمنون بالإسلام إطلاقا ویحاولون مدح الآخرین! یقول الرومی: لسنوات ، کان یطلب منا المربى ، کان یسأل عما لدیه من شخص غریب. وهی من الحالات الجذابة لإدارة المتاحف الإسلامیة! وتجدر الإشارة إلى أن الاختلاف الرئیسی بین علم المتاحف الإسلامیة وغیر الإسلامیة هو أن القطع الموجودة فی المتحف الإسلامی مشروعة وجیدة ، ولکنها فی المتاحف الغربیة کلها مسروقة أو مغتصبة أو مهربة. تعود ملکیة حوالی 80 تریلیون دولار من متاحف العالم إلى إیران ، والتی غالبًا ما تکون: مهربة أو مسروقة من خلال الحفریات السریة ، أو مغتصبة ، أی أنها ظلت تعلم عن عمد أنها تخص إیران. مبدأ آخر مهم فی علم المتاحف الإسلامیة هو حاجة الناس. إذا احتاج الناس إلى شیء ما ، أو استخدموه فی معاملاتهم ، فلا ینبغی ترکه فی المتحف. فی الواقع ، یعتمد تقادم الأشیاء على عدم إمکانیة الوصول إلیها. یعتبر الذهب والفضة ونحوهما الذی یحتاجه الناس کنوزا إذا أودعت فی المتحف. لذلک یجب أن تکون السبائک الذهبیة والعملات الذهبیة الشائعة وما فی حکمها فی البورصة ولیس فی المتحف. ما لم تکن الأشیاء مصنوعة من الذهب أو غیر معروفة لصاحبها أو تبرع بها مالکها أو تخص خزینة الدولة وموروثة بالفعل. المبدأ الثالث فی علم المتاحف الإسلامی هو أن یکون لدیک رسالة ، أی یجب أن تکون درسًا. دع الآخرین یرونها ، ویجدون طریقة الحیاة الصحیحة فی أذهانهم. المبدأ الرابع هو أن تکون متعدد الأبعاد ، أی أن البعد الزمنی یجب أن یکون واضحًا فیه: على سبیل المثال ، کل عام ینقسم أحد أرکان الکعبة المشرفة ، وهو مسقط رأس الإمام علی (ع) ، فی نفس الاحتفال بعید میلاد علی (ع) الذی یحاول المسؤولون السعودیون إصلاحه أو إخفاءه عن الأنظار. أو فی وقت المولد النبوی ثلاث حوادث أخرى فی إیران! اجعل شرفة مدائن مرآة للتعلم. کما أن الله یهتم بإحیاء تراث الماضی وترمیمه ، کما أمر إبراهیم بإصلاح البیت الذی بناه آدم وکان یهدمه (أول بیت للناس) ، وقد حاول المشترکون. إذا أعطى النبی بستان فدک لابنته. أو قاموا ببناء قبة ومحکمة للمعصمین واحتفظوا بالأشیاء ذات الصلة بها. کانت باطن کربلاء ملیئة بالسیوف والحراب فی ذلک الیوم. فی متحف أستان القدس الرضوی ، تحفظ الکتب المتعلقة بـ: القرون الإسلامیة التی کتبها المعصومون. بالطبع ، کما ذکرنا ، معظمهم موجودون الآن فی المتاحف الغربیة. حالما وصل الامام الحسین الى کربلاء دعا الاهالی واقترب من صاحب ارض کربلاء! اشترى کل شیء وقال إنه لا یرید أن یستشهد أو یدفن فی الأرض المغتصبة. من المثیر للاهتمام أنه بعد دفع الأموال ، مع فصل الإدارة عن الملکیة ، أعادتها لأصحابها. فی الواقع ، قبر الأبریاء هو متحف أو منزل متحفی منذ ألف عام. بالطبع ، لقد قاموا بعملیات سطو أو تدمیر مثل آل سعود أو باعوهم مثل داعش ، لکن فی یوم من الأیام یجب علیهم: کلهم ??یعودون إلى مکانهم الأصلی. وهذا یتطلب قوة متفوقة. ولهذا یقول إمام المسلمین: (إذهبوا وتشددوا إن طلبتم الراحة). یعتبر حزب إیران الکبرى أن مهمته هی توعیة الناس بهذه القضایا ، لکن الشعب نفسه هو الذی یجب علیه: إعادة المیاه إلى الغلاف الجوی .
Musée islamique
Les imbéciles pensent que nous n"avons pas de musée dans l"Islam! Ils ne croient pas du tout à l"islam et essaient de faire l"éloge des autres! Rumi dit: Pendant des années, il nous demandait de la confiture, il demandait ce qu"il avait à un inconnu. C"est l"un des cas attractifs de la gestion des musées islamiques! Il convient de noter que la principale différence entre la muséologie islamique et non islamique est que les objets du musée islamique sont légaux et bons, mais dans les musées occidentaux, ils sont tous volés, usurpés ou passés en contrebande. Environ 80 billions de dollars des musées du monde appartiennent à l"Iran, qui est souvent: passé en contrebande, ou volé par des fouilles secrètes, ou usurpé, c"est-à-dire gardé délibérément en sachant qu"il appartient à l"Iran. Un autre principe important de la muséologie islamique est le besoin du peuple. Si les gens avaient besoin de quelque chose ou l"utilisaient dans leurs transactions, il ne fallait pas le laisser au musée. En fait, l"ancienneté des choses dépend de leur inaccessibilité. L"or, l"argent et autres, dont les gens ont besoin, sont considérés comme des trésors s"ils sont déposés dans un musée. Par conséquent, les lingots d"or et les pièces d"or ordinaires et autres devraient être en bourse, pas dans le musée. À moins que les objets ne soient en or, ne soient inconnus du propriétaire, ou n"aient été donnés par le propriétaire, ou n"appartiennent au trésor public et aient déjà été hérités. Le troisième principe de la muséologie islamique est d"avoir un message, c"est-à-dire qu"il doit être une leçon. Laissez les autres le voir et trouvez le bon mode de vie dans leur esprit. Le quatrième principe est d"être multidimensionnel, c"est-à-dire que la dimension du temps doit y être visible: par exemple, chaque année, l"un des piliers de la Kaaba, qui est le lieu de naissance de l"Imam Ali (AS), est scindé dans le même célébration de l"anniversaire d"Ali (AS) que les responsables saoudiens tentent de réparer ou de cacher à la vue du public. Ou au moment de la naissance du Prophète, trois autres incidents ont eu lieu en Iran! Faites du porche de Madain un miroir d"apprentissage. Dieu est également intéressé à faire revivre et à restaurer l"héritage du passé, tout comme Il a chargé Abraham de restaurer la maison qu"Adam avait construite et détruisait (la première maison pour le peuple). Si le Prophète a donné le jardin de Fadak à sa fille. Ou ils ont construit un dôme et une cour pour les infaillibles et y ont gardé les objets pertinents. Le métro de Karbala est plein d"épées et de lances ce jour-là. Dans le musée Astan Quds Razavi, sont conservés des livres relatifs: aux siècles islamiques, écrits par les infaillibles. Bien sûr, comme mentionné, la plupart d"entre eux se trouvent maintenant dans les musées occidentaux. Dès que l"imam Hussein est arrivé à Karbala, il a appelé les habitants et s"est approché du propriétaire du terrain de Karbala! Il a tout acheté et a dit qu"il ne voulait pas être martyrisé ou enterré dans la terre usurpée. Il est intéressant de noter qu"après avoir payé l"argent, avec la séparation de la gestion et de la propriété, ils l"ont rendu à leurs propriétaires. En fait, la tombe de chacun des innocents est un musée ou une maison-musée de mille ans. Bien sûr, ils ont commis des vols ou les ont détruits comme Al Saud ou les ont vendus comme ISIL, mais un jour, ils doivent: tous retourner à leur place d"origine. Et cela nécessite une puissance supérieure. C"est pourquoi l"Imam des Musulmans dit: «Va et deviens fort si tu cherches du réconfort». Le Parti du Grand Iran considère que sa mission est de sensibiliser le peuple à ces problèmes, mais ce sont les gens eux-mêmes qui doivent: remettre l"eau dans l"atmosphère.